شنبه / ۶ تیر / ۱۴۰۵ - 27 June, 2026
 سایت جماران / ۱ ساعت قبل

باربارا اسلاوین: جنگ ۴۰ روزه قمار بزرگی بود که شکست خورد/ مشخص شد که ایران برای اعمال قدرت منطقه‌ای به سلاح هسته‌ای نیازی ندارد/ اگر توافق شکست بخورد، محتمل‌ترین سناریو «نه جنگ، نه صلح» است

 باربارا اسلاوین: جنگ ۴۰ روزه قمار بزرگی بود که شکست خورد/ مشخص شد که ایران برای اعمال قدرت منطقه‌ای به سلاح هسته‌ای نیازی ندارد/ اگر توافق شکست بخورد، محتمل‌ترین سناریو «نه جنگ، نه صلح» است
اگر توافق شکست بخورد، محتمل‌ترین سناریو «نه جنگ، نه صلح» است. مدیر پیشین بخش ایران شورای آتلانتیک معتقد است جنگ ۴۰ روزه علیه ایران، برخلاف انتظار طراحان آن، به یک «قمار شکست‌خورده» تبدیل شد و مشخص شد که ایران برای اعمال قدرت منطقه‌ای خود نیازی به سلاح هسته‌ای ندارد و تنها مسیر پیش‌رو، چانه‌زنی سخت دیپلماتیک است.