محسن بهاروند سفیر پیشین ایران در انگلیس درباره ارزیابی اش از یادداشت تفاهم بین ایران و آمریکا و به ویژه بند اول این تفاهم نامه و نقض خاتمه جنگ توسط اسرائیل در لبنان گفت: موضوع لبنان و اسرائیل یک مسئله پیچیده است که صرفاً با یک یادداشت تفاهم، تمام نمیشود. یادداشت تفاهم یک قدم است؛ اما باید مرتب پیگیری شود. عوامل دیگری هم در این موضوع دخیل هستند. اسرائیل یک رژیم جنایتکار است که سعی میکند این یادداشتها را مرتب نقض کند و از بین ببرد. چه کسی انتظار دارد یک جمله بنویسیم و مسئله اسرائیل دیگر تمام شود؟