بر اساس اعلام اولیه مسئولان، مقرر شده بود حقوق بازنشستگان و مستمریبگیران با حداقل ۶۰ درصد افزایش سالانه مصوب پرداخت شود. همچنین اجرای مرحله سوم طرح همسانسازی نیز در دستور کار قرار داشت که میتوانست منجر به افزایش حدود ۳۰ درصدی حقوقها شود.با این حال، پس از گذشت حدود سه ماه از سال و پرداخت حقوقها بر مبنای سال گذشته، واریزیهای جدید انجام شده که بر اساس گزارشها، میزان افزایش اعمالشده است.