در توضیحات دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری آمده است: رسم مجلس خبرگان رهبری مطابق آیین نامه داخلی این مجلس، پیوسته این بوده که بیانیه های رسمی خبرگان یا از طریق صحن مجلس خبرگان به اطلاع عموم میرسیده و یا در فاصله اجلاسیه ها در مسائل حساس سیاسی و اجتماعی با امضاء رئیس مجلس خبرگان، یا هیات رئیسه و یا دبیرخانه این مجلس انتشار می یافته است؛ اما اینکه عدهای از نمایندگان محترم آن هم تحت عنوان جمعی از اعضای خبرگان بیانیه منتشر کنند در طول ادوار این مجلس مرسوم نبوده است.