گزارش گاردین، تفاهمنامه ورسای میان واشنگتن و تهران را نقطهای سرنوشتساز در پایان جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران توصیف میکند؛ توافقی که از یکسو بهعنوان فرصت دیپلماتیک برای بازگشایی هرمز و مهار بحران انرژی ستایش شده و از سوی دیگر، در تلآویو و واشنگتن بهمثابه عقبنشینی سنگین ترامپ در برابر تهران تعبیر میشود. از نگاه این گزارش، امتیازهای اقتصادی گسترده به ایران، تعلیق فشار نظامی و شکاف سیاسی در اسرائیل و آمریکا نشان میدهد این تفاهمنامه نه صرفاً یک آتشبس، بلکه آزمونی بزرگ برای آینده موازنه …