سید حسین موسویان دیپلمات پیشین جمهوری اسلامی ایران گفت: اینکه بعد از تفاهم در مورد ختم جنگ، پرزیدنت ترامپ تهدید به حمله نظامی را تکرار میکند، نشانه عدم تعهد و پایبندی آمریکا به تفاهمنامه است . تکرار استفاده از زبان زور و تهدید صرفا بی اعتمادی گذشته را بیشتر میکند. اقیانوسی از بی اعتمادی بین دو کشور وجود دارد. اکنون و بعد از تفاهمنامه و برای رسیدن به توافق نهایی، باید اعتمادسازی های متقابل را تقویت کرد و نه تهدیدات گذشته را.