پنجشنبه / ۱۶ مرداد / ۱۴۰۴ - 7 August, 2025
 خبرگزاری جام جم / ۱۴۰۳/۰۶/۱۹

سهمِ هیچ مدارس دولتی از آموزش‌ و پرورش طبقاتی | کلاس‌های پرجمعیت، معلمان بی‌کیفیت و بودجه ناچیز اصلی‌ترین دلایل ضعف مدارس دولتی است 

سهمِ هیچ مدارس دولتی از آموزش‌ و پرورش طبقاتی | کلاس‌های پرجمعیت، معلمان بی‌کیفیت و بودجه ناچیز اصلی‌ترین دلایل ضعف مدارس دولتی است 
خروجی کنکور ۱۴۰۳ ابهاماتی را درخصوص عدالت آموزشی در کشور ایجاد کرد. بحث عدالت آموزشی و کیفیت و اثربخشی مدارس دولتی موضوع حائز اهمیتی است و طبق گفته اخیر مجید داغری، عضو کمیسیون آموزش مجلس، نتایج آزمون سراسری و سهم ۷درصدی مدارس دولتی در رتبه‌های برتر نشان می‌دهد که مافیا به آموزش‌وپرورش کشور هم رخنه کرده است! مسأله‌ای که یکی از جلوه‌های مهم بی عدالتی آموزشی و فاصله عمیق بین کیفیت مدارس دولتی عادی با مدارس خاص را نشان می‌دهد و هرساله این موضوع با یک پایان باز می‌ماند و ۸۵ درصد دانش‌آموزی که در این …