جمعه / ۳ مرداد / ۱۴۰۴ - 25 July, 2025
 خبرگزاری جام جم / ۱۴۰۳/۰۸/۰۲

مردم، ‌خوشبین به اقتصاد

مردم، ‌خوشبین به اقتصاد
شاخص اعتماد مصرف‌کننده، یک شاخص اقتصادی است که میزان خوشبینی مصرف‌کنندگان نسبت به وضعیت کلی اقتصاد و وضعیت مالی شخصی آنها را اندازه‌گیری می‌کند. اعتماد بیشتر مصرف‌کننده، نشان‌دهنده رشد اقتصادی و منعکس‌کننده مصرف بالاتر بوده‌؛ درحالی که اعتماد پایین مصرف‌کننده، نشان‌دهنده کُند‌شدن رشد اقتصادی و کاهش احتمالی هزینه‌های مصرف‌کنندگان است.