شهید فریدون عباسی از بعد از دفاع مقدس فعالیتهای هستهای و دفاعی خود را به صورت جدی شروع کرد و سال ۱۳۸۵ نامش در قطعنامه ۱۷۴۷ سازمان ملل به عنوان نفر دوم قرار گرفت. او که از موضع اقتدار برخورد میکرد و معتقد بود نباید از موضع انفعال وارد شد، خطش همیشه خط عدم سازش بود و میگفت محاسبات بر مبنای دو دو تا چهارتای ریاضی نیست؛ بلکه بر مبنای استقلال و امنیت کشور است و ما باید رژیم صهیونیستی را تحت فشار بگذاریم.