وزیر آموزش و پرورش در مجلس با پذیرش اینکه «ریشههای افت تحصیلی دانش آموزان، نه یک مسئله لحظهای بلکه فرایندی زمانبر و پیچیده است»، به نوعی بر این ادعای منتقدان که نظام تعلیم و تربیت ما در آزمون و خطای یکصدساله گرفتار آمده و همیشه از زمان عقب بوده است، صحه گذاشت. کاظمی گفت: «شکاف بین برنامه درسی و نیازهای واقعی جامعه، حجم بالای کتابها، تمرکز بر ارزیابی کمی، سایه سنگین کنکور، ضعف دوره پیشدبستانی در مناطق محروم و تعطیلیهای گسترده (ناشی از آلودگی هوا و مسائل خارج از اختیار وزارتخانه) از لایههای …