وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیهای، مفاد بیانیه مشترک وزیر امور خارجه آمریکا و وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس را مداخلهجویانه، تحریکآمیز و مغایر با امنیت و ثبات منطقه دانست و بر حق ایران برای دفاع از امنیت و منافع ملی خود تأکید کرد.