جواد منصوری، سفیر اسبق ایران در پکن، با پردهبرداری از یک ماجرای جنجالی و عجیب در دولت محمود احمدینژاد، مدعی شد که ادعای ساخت سد طالقان به دست مهندسان داخلی کاملاً خلاف واقع بوده و این پروژه بزرگ زیرساختی، صفر تا صد توسط یک شرکت چینی طراحی و اجرا شده است.