دیدار استاندار خوزستان با سفیر ژاپن، فراتر از یک نشست تشریفاتی، نشانهای روشن از ورود خوزستان به مرحلهای تازه از دیپلماسی توسعهمحور است؛ جایی که ظرفیتهای فنی، محیطزیستی و فناوریهای نوین ژاپن میتواند بهطور مستقیم در حل چالشهای مزمن استان بهکار گرفته شود.