سه شنبه, ۲۹ خرداد, ۱۴۰۳ / 18 June, 2024


اگر پرنسس های دیزنی لباس دوران تاریخی خودشون رو می پوشیدن، چه استایلی داشتن؟ - خبرنامه
۱۴۰۳/۰۳/۱۲ / سایت خبرنامه / سبک زندگی

اگر پرنسس های دیزنی لباس دوران تاریخی خودشون رو می پوشیدن، چه استایلی داشتن؟ - خبرنامه

هر زمان که به پرنسس های دیزنی فکر می کنیم، لباس های زیبای آنها به یادمان می آید. با این حال، واقعیت این است که در قرن هجدهم، مد هیچ ربطی به آنچه روی صفحه

هر زمان که به پرنسس های دیزنی فکر می کنیم، لباس های زیبای آنها به یادمان می آید. با این حال، واقعیت این است که در قرن هجدهم، مد هیچ ربطی به آنچه روی صفحه تلویزیون می‌بینیم نداشت. به همین دلیل از هوش مصنوعی خواستیم تا نسخه‌های واقعی لباس این شخصیت‌ها را طراحی کند و اکنون نتایج را با شما به اشتراک می‌گذاریم. لباس‌های پرنسس های دیزنی در زمان خودشان

به نظر می رسد همه چیز با آنچه در صفحه تلویزیون دیده ایم متفاوت است: 1. سفید برفی با مد قرن 15 آلمان

داستان اصلی که در سال 1937 منتشر شد، از مارگارتا فون والدک، کنتس آلمانی متولد 1533 الهام گرفته شده است که نشان می دهد داستان در آن دوره اتفاق می افتد. برخلاف لباسی که انیماتورهای دیزنی نشان داده بودند، در قرن پانزدهم، زنان لباس‌های بسیار گران‌قیمت‌تری می‌پوشیدند که کمر بلندی داشتند و لایه‌هایی از کتان زیر آن قرار داشت. یکی دیگر از تفاوت های عمده با طراحی دیزنی، آستین ها است. در واقع، لباس‌های زنانه دارای آستین‌های بلند جداشدنی بودند که تا روی شانه‌ها گشاد می‌شد. 2. آرورا در مد قرن چهاردهم فرانسه

شناخته‌شده‌ترین نسخه این داستان به چارلز پرو در کتاب «تاریخچه‌های موقت» در سال 1697 نسبت داده می‌شود، اما اسنادی از داستان چند قرن پیش، بین سال‌های 1330 تا 1344 در پرسی‌فارست وجود دارد. بنابراین، می توان گفت که قهرمان داستان در آن زمان زندگی می کرد.

در این دوره، زنان لباس‌هایی به تن داشتند و نمی‌خواستند باسن خود را با دامن‌های پهن پهن کنند. برعکس، خیاطان آن دوران تا حد امکان سعی می کردند از حجم دادن به آن ناحیه خودداری کنند. در عوض، مدل های رسمی تر از قطارهای بلند استفاده می کردند. علاوه بر این، پوشیدن لباس‌های مجلسی روی لباس‌هایی که به صورت لایه‌ای روی شانه‌ها می‌افتادند، رایج بود. 3. سیندرلا در مد قرن 19 آلمان

برادران گریم شناخته شده ترین نسخه این داستان را در مجموعه داستان های گریمز در سال 1812 منتشر کردند. با این حال، قدیمی ترین اسناد مربوط به این داستان به قرن هفتم قبل از میلاد و قرن اول پس از میلاد باز می گردد.

از آنجایی که به لطف برادران گریم، سیندرلا به عنوان داستانی از سنت آلمانی به یاد می‌ماند، توضیح خواهیم داد که او در قرن نوزدهم چگونه باید به نظر می‌رسید. در این زمان، لباس ها به طور فزاینده ای پر زرق و برق و نمایشی شدند و تا پایان رمانتیسم روند رو به رشدی داشت. 4. یاسمین در مد خاورمیانه

در اصل، علاءالدین یکی از شناخته شده ترین داستان های هزار و یک شب است. در مورد محل داستان، سطرهای اول داستان می گوید: «در برخی از شهرهای چین». با این حال، چنین فضایی در ادامه داستان دیگر ذکر نشده است، و برخی از عناصر ممکن است نشان دهند که داستان علاءالدین در جایی در خاور مینه رخ می دهد.

همچنین شایان ذکر است که این داستان به لطف نویسنده سوری حنا دیاب در کتاب گنجانده شده است و در زبان عربی باستان از واژه چین برای اشاره به سرزمین های دوردست و عجیب و غریب استفاده می شده است. به همین دلیل، و برای پیروی از تصویر سنتی داستان، ما توضیح خواهیم داد که لباس یاسمین در خاور نزدیک باستان چگونه باید باشد.

لباس در این منطقه در طول سال ها بسیار کم تکامل یافته است، زیرا هدف آن یکسان است: محافظت از آب و هوای خشن و شن و ماسه. در نتیجه، تفاوت بین کشورها نیز کاملاً ظریف است.

لباس اصلی پیراهن آستین دار، شلوار گشاد و تونیک بود. سپس روی این خرقه، جلابه، لباس آستین بلند و دامن چاک دار در پهلوها اضافه شد. در بیشتر موارد، همه اینها در رنگ های کرم و با پارچه های روشن گلدوزی شده است. 5. تیانا در مد سال 1926 ایالات متحده

داستان اصلی آلمانی است، زیرا برادران گریم آن را به طور رسمی در سال 1812 منتشر کردند و آنها این ایده را از سنت شفاهی کشور گرفتند. با این حال، اقتباس سال 2009 دیزنی یک مورد خاص است، زیرا به طور آزاد بر اساس شاهزاده قورباغه، اقتباسی از داستان اصلی منتشر شده توسط E. D. Baker در سال 2002، ساخته شده است.

بنابراین، از آنجایی که این داستان با چنین تغییرات ظاهری نسبت به داستان اصلی است، ما توضیح خواهیم داد که لباس تیانا، طبق اقتباس دیزنی، در دهه 1920 و ایالات متحده چگونه باید به نظر می رسید.

مد در آن زمان در تقابل با ترندهای قبلی تکامل یافت. “راحتی” اهمیت ویژه داشت، بنابراین لباس ها گشاد بودند. آنها به سختی بدن زن را نشان می دادند و تقریباً به مچ پا، گاهی اوقات تا زانوها می رسیدند. 6. بلا در مد قرن 18 فرانسه

دیزنی یکی از مشهورترین انیمیشن‌های کلاسیک خود را بر اساس داستان، La Belle et la Bête، نوشته رمان‌نویس فرانسوی گابریل-سوزان باربوت دو ویلنوو در سال 1740 بنا کرد. می‌توان تصور کرد که داستان در همان دوره‌ای اتفاق می‌افتد که نوشته شد. پس، طبق مد فرانسوی قرن هجدهم، بلا باید لباس های بسیار متفاوتی می داشت.

مشخصه معمولی لباس های آن زمان، یقه‌ی مربعی، پاپیون‌های روبانی بزرگ و توری و گل‌هایی در جلو بود. در مورد رنگ ها، سایه های پاستلی برای دادن ظاهری ظریف و جوان انتخاب شده اند. آستین ها گشاد بود و به آرنج ختم می شد تا آستین های لباسی که زیر لباس پوشیده شده بود نمایان شود. 7. مریدا در مد قرن 10 اسکاتلند

Brave یک داستان اصلی پیکسار است که در سال 2012 منتشر شد و داستان آن در اسکاتلند قرون وسطایی جریان دارد. لباس های مریدا در این فیلم بسیار بیشتر از سایر پرنسس های دیزنی به واقعیت نزدیک‌تر است. با این حال، برخی از عناصر مد قرون وسطایی اروپا نشان داده نشده است.

به عنوان مثال، لباس زنان آن زمان معمولاً شامل تونیک بود. در بیرون، یک شنل بلند را می‌توان به عنوان کتی که به لباس داخلی بسته می‌شد، با کمربند در کمر پوشید. علاوه بر این، ممکن است جوراب روی پاها و حجاب روی سر، پوشیده شود. 8. راپونزل در مد قرن هفدهم آلمان

انیمیشن گیسو کمند که در سال 2010 منتشر شد، بر اساس داستان پریان Rapunzel است که توسط برادران گریم در سال 1812 منتشر شد، و به نوبه خود آن را در داستان فرانسوی Persinette، نوشته شارلوت-رز د کومونت د لا فورس در سال 1698 قابل یافت است.

با در نظر گرفتن این موضوع، داستان شاهزاده خانم گمشده در اواخر قرن هفدهم در آلمان اتفاق می افتد. در آن زمان، زنان نیم تنه های کوتاه می پوشیدند که در قسمت شانه پهن و در کمر باریک بود. آستین ها گشاد بود و تا آرنج باز می شد در حالی که دامن تا پاها می رسید. با این حال، به مرور زمان از طول دامن کاسته شد. 9. مگ در مد یونان باستان

هرکول حول محور ماجراهای نیمه خدای یونانی می چرخد، و در حالی که به صراحت گفته نمی شود که در یونان باستان اتفاق می افتد، به دلیل موارد خاصی که در فیلم ذکر شده است، می توان اینطور استنباط کرد.

زنان یونانی در آن زمان لباس های نسبتاً ساده و گشاد می پوشیدند. لباس آنها از دو تکه تشکیل شده بود: زیرپوش و شنل. تفاوت عمده بین لباس زنانه و مردانه این بود که تونیک زنانه تا مچ پا پایین می آمد در حالی که لباس مردان فقط تا زانو می رسید.

رنگ ها اغلب خنثی بودند، اما خیاط ها حاشیه های تزئینی را اضافه می کردند. با این حال، دومی فقط در میان افراد طبقه بالا رایج بود. به ویژه رنگ بنفش به دلیل قیمتی که داشت یکی از برجسته ترین نشانه های ثروت در لباس محسوب می شد. 10. السا در مد اروپایی قرن 19

فروزن بر اساس داستان پریان ملکه برفی است که توسط نویسنده دانمارکی هانس کریستین اندرسن در سال 1844 منتشر شد. بنابراین، با توجه به منبع الهام داستان دیزنی، می‌توانست در قرن نوزدهم، جایی در اروپا رخ دهد از آنجایی که پادشاهی آرندل تخیلی است.

با فرض درستی تحلیل، السا باید سبکی شبیه به سیندرلا داشته باشد، زیرا مد در کشورهای اروپایی تفاوت چندانی نداشت. از این نظر، او باید ساختاری بسیار تعریف‌شده‌تر، دامن گشاد و تزئینات فوق‌العاده‌ای داشته باشد. چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

ارسال رتبه

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.