سه شنبه / ۱۴ مرداد / ۱۴۰۴ - 5 August, 2025
 سایت خبرآنلاین / ۲ ساعت قبل

فانتزی روایت‌سازی؛ فهم وارونه از نظریه‌های رسانه

فانتزی روایت‌سازی؛ فهم وارونه از نظریه‌های رسانه
یک - روایت، روایتگری، روایت اول، جنگ روایت‌ها و ده‌ها ترکیب مشابه دیگر، این روزها از پرتکرارترین کلیدواژه‌های حوزه عمومی در ایران است. مدیران مکررا از تولید روایت موثر سخن می‌گویند، امنیتی‌ها نگران جنگ روایت‌ها هستند، روابط عمومی‌ها هم مرتبا «روایت‌سازی» و «مدیریت ادراک» را به عنوان دستور کار مورد تاکید قرار می‌دهند. انگار اکسیری کشف شده که می‌تواند مستقل از واقعیت‌های میدانی، باورهای عمومی و ادراک مردم از رویدادها و روندها را نه دستکاری کند که بسازد.