تلاش برای «عالی بودن» در نگاه اول یک مزیت بهنظر میرسد اما اگر این کمال گرایی از حد تعادل خارج شود، میتواند به تلهای تبدیل شود که ما را از حرکت بازمیدارد. در این حالت، مشکل نه تنبلی، بلکه ترس از کامل نبودن است. ذهن برای فرار از این ترس، کارها را به تعویق میاندازد و ما را وارد چرخهای از استرس و نارضایتی میکند.