پنجشنبه / ۴ تیر / ۱۴۰۵ - 25 June, 2026
 سایت خبرآنلاین / ۱ ساعت قبل

تعزیه فقط شرح مصیبت و برای گریه نیست/ در تکیه‌دولت هر وقـت تولد بود تعزیه‌ شاد و خنده‌دار می‌خواندند/ «خروج مختار» تماشاگر را از خنده روده‌بُر می‌کرد

 تعزیه فقط شرح مصیبت و برای گریه نیست/ در تکیه‌دولت هر وقـت تولد بود تعزیه‌ شاد و خنده‌دار می‌خواندند/ «خروج مختار» تماشاگر را از خنده روده‌بُر می‌کرد
هاشم فیاض، یک سال پیش از درگذشتش (۱۳۸۲) در گفت‌وگویی بلند با شماره ۶۳-۶۲ مجله «نمایش» در پاسخ به این که «اکثر مردم گمان می‌کنند تعزیه‌ فـقط‌ شـرح‌ مصیبت‌ها است و برای‌ گریه کـردن...» گفت: «نه، این‌طور نیست. ما تعزیه‌ عروسی قریش داریم که همه‌اش‌ خنده ‌است‌، حتی دایره هم می‌زنند، تعزیه مختار هم همین‌طور است.»