وقتی سکوت اکثریت، به نفع اقلیت افراطی می شود/ شبکههای اجتماعی بازتاب شمایل کج و معوج
نتایج پژوهشی نشان میدهد کسانی که بیشترین بحثهای سیاسی را در شبکههای اجتماعی میکنند از نظر ایدئولوژیک افراطیترین افراد هستند: در واقع ۹۷ درصد از پستهای سیاسی شبکهی ایکس (توییتر سابق) را تنها ۱۰ درصد از فعالترین کاربران، که افراطیترین نظرات را دارند، منتشر میکنند. به تعبیر دیگر، نظریات سیاسی حدود ۹۰ درصد جمعیت تنها در ۳ درصد پستها مجال بروز پیدا میکنند. این امر باعث میشود عقاید متعادل دیده نشوند.