این چهار ماده غذایی به سلامت و زیبایی مو کمک می‌کنند
به گزارش خبرآنلاین، دلیل اصلی نازک شدن مو به شرایط و وضعیت بدن برمی‌گردد. با حفظ و ارتقای سلامت بدن و تغذیه خوب، موهای درخشان و سالمی خواهید داشت. اگر بدن از نظر سلامتی دچار مشکلی باشد، یا با کمبود مواد مغذی روبه‌رو شود، این مسئله ممکن است خود را در قالب توقف رشد یا آسیب موها نشان دهد. یک برنامه غذایی حاوی مواد مغذی، سلامت فولیکول‌های مو را بهبود می‌بخشد و موهای براق‌تری به شما می‌دهد. سعی کنید از سبزیجات برگ‌دار که منابع غنی آهن هستند، مصرف کنید؛ آهن و ویتامین D به بازسازی و تقویت مو کمک می‌کنند. برای همین است که این مواد اغلب در ترکیبات مکمل‌های مو به کار می‌روند. برای اینکه مشکل کمبود مواد مقوی و مغذی را حل کنید، ما در این مطلب به شما چهار ماده غذایی مفید را معرفی می‌کنیم. 1. هویج برای اینکه موهای سالم و زیبایی داشته باشید، می‌توانید مواد غذایی حاوی ویتامین A را به برنامه غذایی خود بیفزایید. هویج، منبع غنی این ویتامین و یکی از بهترین مواد غذایی برای سلامت پوست سر است. 2. سیب‌زمینی شیرین سیب‌زمینی شیرین منبع سرشارِ بتاکاروتن است. این ویتامین در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود و مصرف این ویتامین، بی‌ارتباط با افزایش سلامت مو نیست. هر سیب‌زمینی شیرین متوسط بیش از ۴ برابر نیاز روزانه به بتاکاروتن را برطرف می‌کند. همچنین ویتامین A ، سرعت رشد مو را تسریع می‌بخشد و آن را ضخیم می‌کند. 3. تخم‌مرغ تخم‌مرغ منبع کاملی از پروتئین، بیوتین و ویتامین B-12 است که همگی از مواد مغذی مهم برای سلامت مو به شمار می‌آیند. از همین جهت، تخم‌مرغ یکی از مفیدترین گزینه‌ها برای حفظ سلامت و زیبایی موهاست. 4.غلات کامل غلات کامل در داشتن موهایی سالم شما را یاری می‌کنند. نان گندم و غلات مصرفی غنی‌شده در وعده صبحانه قادرند زینک، آهن و ویتامین B موردنیاز بدن را تأمین کنند. برای داشتن موهای بی‌نقص، سعی کنید غلات بیشتری مصرف کنید. منبع: onhealth / مترجم: الهه جعفرزاده ۴٧۴٧