به گفته شفیعی مشکل امروز ایران این است که آژانس بینالمللی انرژی اتمی در شرایطی که باید به وظیفه فنی خود عمل میکرد، چنین نکرد. ازجمله اینکه حمله به تاسیسات هستهای ایران را محکوم نکرد، درحالیکه همین نهاد پس از حمله به تاسیسات هستهای امارات، بلافاصله آن اقدام را محکوم کرد.