یک دیپلمات پیشین درباره ارزیابی اش از یادداشت تفاهم ایران و آمریکا گفت: موضوع لبنان و اسرائیل یک مسئله پیچیده است که صرفاً با یک یادداشت تفاهم، تمام نمی شود. یادداشت تفاهم یک قدم است؛ اما باید مرتب پیگیری شود. عوامل دیگری هم در این موضوع دخیل هستند. اسرائیل یک رژیم جنایتکار است که سعی میکند این یادداشتها را مرتب نقض کند و از بین ببرد. چه کسی انتظار دارد یک جمله بنویسیم و مسئله اسرائیل دیگر تمام شود؟