پنجشنبه, ۷ تیر, ۱۴۰۳ / 27 June, 2024


نظارت و ارزیابی در آموزش و پرورش کرمان با حساسیت انجام شود
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ / خبرگزاری مهر / استانها

نظارت و ارزیابی در آموزش و پرورش کرمان با حساسیت انجام شود

کرمان- رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان گفت: جایگاه نظارت و ارزیابی بسیار مهم است و نیاز است این اقدام در استان همواره با دقت و حساسیت انجام شود.

https://mehrnews.com/x35djz ۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۱ کد خبر 6142471 استانها کرمان استانها کرمان ۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۱ رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان کرمان: نظارت و ارزیابی در آموزش و پرورش کرمان با حساسیت انجام شود

کرمان- رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان گفت: جایگاه نظارت و ارزیابی بسیار مهم است و نیاز است این اقدام در استان همواره با دقت و حساسیت انجام شود. به گزارش خبرنگار مهر، احمد فیروزی صبح پنجشنبه در گردهمایی کارشناسان و کارشناس مسئولان ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان، اظهار داشت: مهمتر از مدیریت، نظارت بر مدیریت و سیستم است.

فیروزی افزود: بازرسان و کارشناسان ارزیابی عملکرد جایگاه ویژه ای در دستگاه‌ها دارند و این جایگاه نباید تضعیف شود.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: ابتدا باید بر کار خودمان نظارت داشته باشیم چراکه جایگاه معلمی بسیار بالاست و بعد از نظارت بر خودمان، بر کار همکاران نظارت کنیم.

فیروزی تاکید کرد: باید برخورد با افراد با ادب، احترام و عزت باشد زیرا هر چه این گونه با مردم صحبت و برخورد کنیم در واقع عزت خودمان بالاتر می‌رود.

وی افزود: هر چه عملکرد ما بر مبنای قانون و همراه با رأفت و عزتمندی همکاران باشد، بعد از مسئولیت و از دست دادن پست هم جایگاه خود را در اجتماع خواهیم داشت.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان، تصریح کرد: رسالت ما در آموزش و پرورش، پرورش انسانی است که به حیات طیبه برسد.

فیروزی با اشاره به اینکه نظارت دو حالت همگانی و فردی دارد، اظهار داشت: نظارتی ما در سیستم نیز بر دو گونه نظارت بر کار همکاران اداری یا آموزشی و نظارت بر کار دانش آموزان و خانواده آنها است.

وی تاکید کرد: نظارت بر پایه بهبود عملکرد سیستم است چه محسوس باشد و چه نامحسوس بنابراین لازم است نظارت به صورت همگانی و مستمر باشد.

فیروزی گفت: هدف ما از انجام ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات این است که نقاط ضعف سیستم را با نظر دیگران و با شرکت در نظرسنجی از طریق فرم‌های QR کد به نقطه قوت تبدیل کنیم.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: ارزیابی برای این است که ما به همکاران یادآوری کنیم، تذکر دهیم و نقطه عیبشان را بپوشانیم.

فیروزی با تاکید بر اینکه نباید نگاه از بالا به پایین داشته باشیم، افزود: نیت‌ها مهم است، از این رو به جای مچ گیری بایستی دستگیری کرده و هر کاری که انجام می‌دهیم برای رضای خدا باشد نه ارتقا در پست.

وی گفت: باید در سیستم با وجود اینکه کارمان را درست انجام می‌دهیم، حواسمان به سلامت اداری باشد.

فیروزی بیان کرد: معیار در کار ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، ارتقا سلامت اداری است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه داشتن روحیه جهادی مهم است، گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که دیگران با آرامش کار خود را انجام دهند.

وی افزود: انگیزه بخشی، توسعه فناوری‌های نوین، توجه به شبکه سازی و تقسیم کار، کاهش تمرکز سازمانی و تفویض اختیار از اولویت‌های کاری در حوزه ارزیابی عملکرد است.

فیروزی ادامه داد: همچنین توجه به رسانه و توسعه همکاری با مجموعه‌ای که رسانه در اختیارشان است، شفاف سازی در فرایند اداری و آموزشی، توسعه سیستم برای منفعت ذینفعان ، ظرفیت سازی برای جوانان و در عین حال استفاده از تجربه پیشکسوتان و بزرگان از دیگر اولویت‌های کاری در این حوزه به شمار می‌رود.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان یادآور شد: باید کاری کنیم که بتوانیم مشکلات همکاران و سیستم را حل کنیم.

فیروزی ضمن تبیین اهمیت پروژه مهر گفت: اصل موضوع پروژه مهر این است که مدرسه شاداب شود به طوری که معلمان و دانش آموزان از بودن در آن محیط لذت ببرند.

وی افزود: ضرورت دارد تعامل مؤثری با همه کارگروه‌های پروژه مهر برای کیفیت بخشی به اجرای این طرح انجام گیرد. کد خبر 6142471

کپی شد برچسب‌ها ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان معلمان