دوشنبه, ۲۸ خرداد, ۱۴۰۳ / 17 June, 2024


پرواز از فراز ترافیک با احداث پل هوایی در سوئیس
۱۴۰۳/۰۳/۰۶ / خبرگزاری مهر / فناوری

پرواز از فراز ترافیک با احداث پل هوایی در سوئیس

یک پل هوایی پرنده ماژولی به وسایل نقلیه کمک کند تا هنگامیکه بخشی از جاده درحال تعمیر است، به جای منتظر ماندن، از بالای بزرگراه گذر کنند.

https://mehrnews.com/x352DB ۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۴ کد خبر 6119246 دانش و فناوری فناوری های نوین دانش و فناوری فناوری های نوین ۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۴ پرواز از فراز ترافیک با احداث پل هوایی در سوئیس

یک پل هوایی پرنده ماژولی به وسایل نقلیه کمک کند تا هنگامیکه بخشی از جاده درحال تعمیر است، به جای منتظر ماندن، از بالای بزرگراه گذر کنند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این پل هوایی که ASTRA نام گرفته با هدف راحت تر کردن حرکت وسایل نقلیه برای رانندگان و ایمن تر کردن جاده ها برای کارگران ابداع شده است.

دفتر فدرال جاده های سوییس این سازه را ساخته است. نسخه اولیه پل روی بخشی از بزرگراه A۱سوییس در ۲۰۲۲ میلادی آزمایش شد و پس از آن یک مدل جدید و ارتقا یافته پل در حال توسعه است. نسخه دوم پل مذکور در آوریل سال جاری میلادی روی اتوبان مذکور نصب شد و احتمالا تا آگوست در جای خود باقی بماند.

مدت کوتاهی قبل از شروع فعالیت های جاده ای، بخش های کناری بزرگراه برای چند روز بسته شد. در مرحله بعد بخش های مختلف آسترا با کمک کامیون های بزرگ در شب منتقل شدند تا یک پل هوایی بسازند که در طول منطقه تحت فعالیت کارگران امتداد می یابد. شیب راهه هایی در دو طرف پل هوایی به وسایل نقلیه اجازه می دهند تا به راحتی روی آن بروند و از آن پایین بیایند.

هفته بعداز آن آسترا برای استفاده رانندگان باز شد. هرچند رانندگان باید هنگام گذر از روی پل هوایی سرعت خود را به ۶۰ کیلومتر برساعت کاهش می دادند، اما مجبور نبودند فقط در یک لاین حرکت کنند یا توقف کنند و منتظر بمانند تا وارد یک لاین شوند.

در این میان کارگران سطح جاده زیر پل پرده را کندند و جایگزین کردند. نه تنها آنها مجبور نبودند نگران برخورد با خودروهای گذری باشند، بلکه در برابر نور خورشیدو باران نیز محافظت می شدند. علاوه بر آن، فعالیت هایشان نیز در ساعات اوج ترافیک متوقف نمی شد. بنابراین کارگران می توانستند به جای شیفت شب، طی روز کار کنند.

هنگامیکه فعالیت تمام شد، پل هوایی پرنده به طور هیدرولیکی ۱۰ سانتیمتر به بالاتر از سطح زمین برده شد و سپس روی جاده و روی چرخ های دارای موتور قرار گرفت تا بخش دیگری جاده را پوشش دهد. این فرایند از راه دور کنترل شد. کل فرایند را می توان چندبار تکرار کرد تا کل پروژه تکمیل شود.

پل آسترا فعلی ۲۵۷ متر طول ، ۷.۵۷ متر عرض و ۴.۵۶ متر ارتفاع دارد. فضای زیر آن نیز ۱۰۰ متر طول، ۵.۱ متر عرض و ۳.۱ متر ارتفاع دارد. کد خبر 6119246 شیوا سعیدی قوی اندام

کپی شد مطالب مرتبط رصد گرمای از دست رفته قطب‌های زمین از فضا تست موتور استارشیپ به آتش سوزی ختم شد دارپا هواپیمای عمود پرواز بی سرنشین با قابلیت جدید آزمایش می‌کند حسگری که روی انگشت چاپ می شود برچسب‌ها تحقیقات علمی ساخت و ساز نوآوری