جمعه, ۸ تیر, ۱۴۰۳ / 28 June, 2024


میگنا - سواد رسانه و موفقیت تحصیلی
۱۴۰۳/۰۳/۳۰ / سایت میگنا / اجتماعی

میگنا - سواد رسانه و موفقیت تحصیلی

سواد رسانه ای برای تاب آوری و موفقیت تحصیلی رویکردی امیدوار کننده است.سواد رسانه ای پیش بینی کننده معتبری برای تاب آوری تحصیلی در بین دانش آموزان است.

سواد رسانه و موفقیت تحصیلیسواد رسانه ای برای تاب آوری و موفقیت تحصیلی رویکردی امیدوار کننده است.سواد رسانه ای پیش بینی کننده معتبری برای تاب آوری تحصیلی در بین دانش آموزان است. سواد رسانه ای برای تاب آوری و موفقیت تحصیلی رویکردی امیدوار کننده است.
سواد رسانه ای پیش بینی کننده معتبری برای تاب آوری تحصیلی در بین دانش آموزان است.
سواد رسانه ای برای تاب آوری و موفقیت تحصیلی رویکردی امیدوار کننده است.
 به گزارش میگنا اکرم نصیری روانشناس تربیتی و مدیر مجتمع آموزشی تردبان زندگی در ادامه این مطلب آورده است :سواد رسانه ای پیش بینی کننده معتبری برای تاب آوری تحصیلی در بین دانش آموزان است.
سواد رسانه ای مجموعه ای از مهارت های حیاتی برای موفقیت تحصیلی است، رابطه بین سواد رسانه ای و موفقیت تحصیلی موضوع تحقیقات قابل توجهی در سال های اخیر بوده است.
دانش آموزان با سواد رسانه ای بالاتر تمایل دارند در محیط های یادگیری آنلاین عملکرد بهتری داشته باشند.
 زیرا دانش آموزان را با توانایی حرکت در چشم انداز پیچیده رسانه ای، تفکر انتقادی و تعامل با اطلاعات و فناوری به شیوه ای مسئولانه و موثر مجهز می کند(دیوانگ، 2023).
سواد رسانه ای پیش بینی کننده معتبری برای تاب آوری تحصیلی در بین دانش آموزان است. این توانایی همراه با تفکر نوآورانه، می تواند به طور مستقیم و مثبت بر تاب آوری تحصیلی تاثیر بگذارد.
این امر اهمیت ادغام آموزش سواد رسانه ای را به عنوان راهی برای ایجاد ظرفیت دانش آموزان برای غلبه بر چالش های تحصیلی و جلوگیری از افت تحصیلی خاطر نشان میکند.
سواد رسانه ای  پایین در جامعه ما موجب نگرانی است زیرا ما در یک محیط رسانه ای زندگی میکنیم و باید تمام اطلاعات عملکردی جامعه را بدانیم(کرد آسیابی وکیایی، 1401).
سواد رسانه ای به دانش آموزان اجازه می دهد تا با تجربیات منفی آنلاین، که می تواند رفاه روانی و عملکرد یا تاب آوری تحصیلی آن ها را تضعیف کند، بهتر کنار بیایند.(جویس ویسنبرگ ، 2022) با توسعه سواد رسانه و مهارت های تفکر انتقادی برای ارزیابی پیام های رسانه ای، دانش آموزان در مواجهه با خطرات و چالش های آنلاین تاب آور وتواناتر می شوند.
مطالعات همسوی دیگری همچنین نشان داده اند که سواد رسانه های دیجیتال برای نسل جدید و دانش آموزان مدارس بسیار مهم هستند. سواد رسانه ای دیجیتال برای کمک به دانش آموزان برای درک و هدایت موثر دنیای دیجیتال و صدالبته موفقیت تحصیلی بایستی مودر توجه قرار بگیرد.


سواد رسانه ای برای تاب آوری و  موفقیت تحصیلی
سواد رسانه ای به دانش آموزان می آموزد که اعتبار و اعتبار منابع اطلاعاتی را به طور انتقادی ارزیابی کنند، خواه آن ها به صورت آنلاین، چاپی یا در قالب های رسانه ای دیگر باشند.
 این مهارت به دانش آموزان کمک می کند که واقعیت را از داستان تشخیص دهند و سوگیری های بالقوه را شناسایی کنند، که برای انجام تحقیقات و تکمیل تکالیف تحصیلی به طور موثر ضروری است.
در عصر دیجیتال، دانش آموزان با حجم وسیعی از اطلاعات بمباران می شوند که ممکن است برخی از آنها گمراه کننده یا نادرست باشند. سواد رسانه ای دانش آموزان را با توانایی هدایت این چشم انداز و جلوگیری از گرفتار شدن در دام اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست، که می تواند عملکرد تحصیلی آنها را تضعیف کند، مجهز می کند.
سواد رسانه ای مهارت های تفکر انتقادی را تقویت می کند، زیرا دانش آموزان یاد می گیرند پیام های رسانه ای را تجزیه و تحلیل کنند، برنامه های اساسی را شناسایی کنند و دیدگاه های متعدد را در نظر بگیرند.
 این مهارت ها برای موفقیت در نوشتن آکادمیک، حل مسئله، و دیگر وظایف تفکر درجه بالاتر بسیار مهم هستند.

سواد رسانه ای سواد دیجیتال را در بر می گیرد و به دانش آموزان یاد می دهد که چگونه از فناوری به طور مسئولانه و ایمن استفاده کنند. این شامل مهارت هایی مانند حفاظت از اطلاعات شخصی، ارزیابی منابع آنلاین و ایجاد محتوای دیجیتالی اخلاقی است. این مهارت ها به طور فزاینده ای برای کارهای آکادمیک، که اغلب شامل استفاده از ابزارها و پلتفرم های دیجیتالی می شود، اهمیت دارند.

سواد رسانه ای می تواند دانش آموزان را تشویق کند تا شهروندانی آگاه تر و متعهدتر باشند و بتوانند پیام های رسانه ای مرتبط با مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را ارزیابی انتقادی کنند. این می تواند عملکرد تحصیلی آنها را در موضوعاتی مانند تاریخ، دولت و مطالعات اجتماعی افزایش دهد.

سواد رسانه ای مجموعه ای از مهارت های حیاتی برای موفقیت تحصیلی است، زیرا دانش آموزان را با توانایی حرکت در چشم انداز پیچیده رسانه ای، تفکر انتقادی و تعامل با اطلاعات و فناوری به شیوه ای مسئولانه و موثر مجهز می کند
 با گنجاندن سواد رسانه ای در برنامه درسی، مربیان می توانند بهتر دانش آموزان را برای چالش ها و فرصت های محیط آموزشی قرن 21 آماده کنند.