دستیار شهردار تهران ضمن بیان اینکه ۳ هزار گروه جهادی و مردمی در تعامل با شهرداری تهران هستند، گفت: مبنای فکری مدیریت شهری در این دوره بر این اصل استوار است که بدون حضور مردم، حل مسائل شهر امکانپذیر نیست. بر همین اساس قرارگاه جهادی حضرت سیدالکریم (ع) با هدف ساماندهی، تقویت و در برخی موارد ایجاد گروههای جهادی و مردمی برای ارائه خدمات شهری شکل گرفت.