سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هر اتفاقی که در منطقه ما بیفتد، چه خود آمریکا عامل نقض آتشبس باشد از طریق حمله به کشتیهای تجاری ایران، تعرض به مناطق جنوبی کشور، یا به واسطه رژیم صهیونیستی در لبنان، یا همدستی با آمریکا در منطقه خودمان، مسئولیت آمریکا، مسئولیت مستقیم آمریکا، محرز است و پیامدهای تشدید تنش نیز بر عهده آمریکا خواهد بود.