جهانگیر، سخنگوی دستگاه قضا در جمع خبرنگاران گفت: بیش از هزار پرونده کثیرالشاکی بررسی و آسیبشناسی شده است. رسیدگی به پروندههای کثیرالشاکی ۳۰ درصد افزایش یافته و ورودی پروندههای کثیرالشاکی کاهش یافته است. در پروندههای کیفری رسیدگی ۲۱ درصدی افزایش یافته و ورود پروندهها کاهش یافته است. ۲۸ هزار و ۷۴۷ پرونده با بیش از ۱۰ نفر شاکی رسیدگی شده است.