صندلی همایش با صفحه آموزشی رض کو …ثبت شرکت تولید الکل و مواد ضد عفونیدوزینگ پمپ .مترینگ پمپفروش نهالهای خاص

روشهای شناخت مشکلات رفتاری کودکان/پاسخگویی به سئوالات ذهنی بچه ها
حسن محمدی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: کاربرد نمایش و قصه در آموزش و تربیت، تاریخی به قدمت تفکر انسان دارد، در واقع نمایش نوعی واکنش به مسائل زندگی است. وی ادامه داد: ریشه نمایش در کودکی، بازی است. کودک بازی می‌کند تا لذت ببرد اما در این مسیر، با بازی و دیدن نمایش، راه به ارتباطات اجتماعی و شراکت در جامعه پیدا می‌کند. محمدی تصریح کرد: بسیاری از روش‌های تربیتی و اصلاح رفتار در حوزه روانشناسی، قابلیت نمایشی شدن را دارند. در این شیوه، کودک به دنبال درک موضوع نمایش و قصه آموزشی روانشناسی می‌رود و روانشناس با استفاده از قصه و نمایش عروسکی، سوال‌های ذهنی کودک را پاسخ می‌دهد. این روانشناس بالینی اضافه کرد: در این فضا کودک خلاق می‌شود، حرف می‌زند و ابراز وجود می‌کند، مشکلات رفتاری خود را بدون احساس ترس می بیند و به دنبال تغییر و اصلاح آنها می‌رود. وی اظهار کرد: اگر روانشناس به دنبال هدف بلند مدت و پایداری برای کار خود در حوزه تربیت فرزند باشد، استفاده از قصه و نمایش عروسکی یکی از بهترین روش‌های رسیدن به این هدف است. محمدی افزود: به کارگیری ابزار قصه و نمایش برای شناخت و فهم مشکلات رفتاری کودکان، ایجاد فضایی شاد و بیان توصیه‌های رفتاری به صورت اثرگذار و ماندگار، از مهم‌ترین دلایلی است که روانشناسان را به استفاده از این روش ترغیب می‌کند. این روانشناس بالینی گفت: کودکان با شنیدن و دیدن قصه‌ها، با شخصیت‌های نمایش ارتباط برقرار می‌کنند؛ به اشتباهات و خطاهای آنها می‌خندند و توصیه‌هایی را که در قالب قصه بیان می‌شود یاد می‌گیرند. کد خبر 5194264