اجاره ماشین عروس مشهددستگاه چاپ بنرآموزش آنلاین زبان : برگزاری کلاس …فروش انواع مانیتور / 17، 19، 23 …

آغاز ارزیابی عملکرد گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های کشور
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ارزیابی عملکرد گروه‌های معارف اسلامی از وظایف مهم و ارزشمندی است که از سال‌های اولیه تشکیل معاونت آغاز شده و با فراز و نشیب‌هایی به عنوان یکی از اقدامات اساسی جهت ایجاد رقابت بین گروه‌های معارف اسلامی و ارتقا آنها مطرح بوده و هست. اداره نظارت و ارزیابی و رتبه بندی گروه‌های معارف اسلامی در مدیریت گروه‌های معارف اسلامی براساس وظیفه ذاتی خود کار مطالعاتی این امر را شروع و در نهایت با مشورت کارشناسان خبره در این حوزه شیوه تحلیل پوششی داده‌ها (DEA / (Data Envelopment Analysis را به عنوان مدلی مناسب جهت ارزیابی عملکرد گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های کشور برگزید. در این شیوه صرفاً میزان خروجی‌ها، معیار و شاخص مبنا تلقی نمی‌شود، بلکه میزان تناسب امکانات (که میان همه گروه‌ها یکسان و بالسویه نیست) با خروجی‌ها به عنوان معیار ارزش‌گذاری و مبنای رتبه‌بندی مورد توجه قرار می‌گیرد. فایده ارزیابی: از جمله فواید ارزیابی، تشخیص گروه‌های کارآ از ناکارآ بر اساس شاخص‌های تعریف شده، تشخیص علل ضعف و میزان آن در گروه‌های ناکارآ، رتبه‌بندی گروه‌ها از لحاظ کارآیی و تعیین الگو و ارائه راهکار برای بهره‌وری بهتر و بیشتر از منابع و کارآمد سازی گروه‌های ناکارآ می‌باشد. بازه زمانی ارزیابی: پس از انجام کارشناسی‌های لازم و مطالعات سوابق مقرر گردید ارزیابی گروه‌های معارف در بازه زمانی دو سالانه انجام پذیرد. بر این اساس مدیران گروه به مرور زمان بایستی گزارش‌ها و اسناد فعالیت‌های خود را در چهار حیطه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اداری اجرایی در نرم افزار طراحی شده ثبت و بارگزاری کنند. فعالیت‌هایی که مستندات خواسته شده را همراه نداشته باشند قابلیت محاسبه در فرآیند ارزیابی ندارند و کان لم یکن محسوب می‌شوند. بازه زمانی فعالیت‌هایی که ثبت اطلاعات و مستندات آنها لازم است از مهر ماه ۱۳۹۸ تا پایان شهریور ۱۴۰۰ است. بدیهی است اطلاعتی که خارج از این بازه زمانی ثبت و بارگزاری شوند موجب بروز مشکلات در تحلیل و بررسی و ارزیابی عملکرد گروه و اختلال در نرم افزار خواهد شد. زمان ثبت اطلاعات و بارگزاری مستندات پس از آماده سازی نرم افزارها و زیرساخت متعاقباً اعلام می‌شود. اهم شاخص‌های مورد نظر در ارزیابی عملکرد گروه‌ها در هر یک از حیطه‌های چهارگانه به شرح زیر است: حیطه آموزشی برگزاری نشست‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی تعداد اعضای هیأت علمی و مدعو گروه و رتبه علمی ایشان انضباط آموزشی حیطه پژوهشی مقالات و کتب و طرح‌های پژوهشی اعضای هیأت علمی گروه برگزاری همایش‌های علمی رتبه پژوهشی مدرسان گروه در رقابت‌های علمی حیطه فرهنگی حضور مدرسین گروه در مجامع فرهنگی دانشجویی و استادی (تشکل‌ها، هیئات مذهبی، جریان‌های انقلابی و …) مشاوره‌های اعضای هیأت علمی گروه آثار فرهنگی، تربیتی و اجتماعی اعضای گروه (کتاب، مقاله، پیوست فرهنگی و…) حیطه اداری- اجرایی تشکیل جلسات آموزشی گروه تلاش جهت تخصیص پست هیأت علمی همکاری گروه و مدرسین با دفتر نهاد و مسئولین دانشگاه کد خبر 5210469 زهرا سیفی