آهن آلات الوندفلز (تعطیلات بازاست)گروه ساختمانی آروین سازهالکتروموتور ، گیربکس صنعتی - تکنوتاوکلاس فشرده آیلتس و تافل

اضطراب پاییزی کرونا در راه است/ چگونه از استرس ابتلا دور بمانیم
مهدی خردمند، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: هشدارهای پزشکی در خصوص ادغام آنفلوانزا و کرونا از یک سو و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از سوی دیگر باعث شده تا موج سوم کرونا خطرناک و پیچیده‌تر از گذشته باشد که البته همین امر باعث می‌شود تا اضطراب ابتلاء به بیماری در بین افراد جامعه روز به روز بالاتر رود. وی تصریح کرد: اضطراب، واکنش طبیعی به شرایط سخت و تهدید آمیز است، اما اگر این اضطراب، شدید و طولانی شود علاوه بر ایجاد رنج و مختل شدن زندگی باعث پدیدار شدن مشکلات جدی تری نظیر افسردگی و وسواس خواهد شد. خردمند ادامه داد: پیگیری زیاد اخبار، تماشای تصاویر دلخراش افراد مبتلا به بیماری در شبکه‌های اجتماعی، عدم اطمینان و بزرگ نمایی خطرات از جمله عوامل تشدید کننده اضطراب کرونا است. وی، استراتژی برخورد با اضطراب کرونا را یکی از مهم‌ترین شیوه‌های مقابله با این پدیده دانست و افزود: ابتدا باید کارهایی را که به مدیریت اضطراب کمک می‌کند، شناسایی و آنها را در طول روز انجام داد. ورزش کردن، کتاب خواندن، تماشای فیلم و پرورش گل و گیاه از جمله این کارها است. یکی دیگر از استراتژی‌های مقابله با اضطراب، پذیرفتن واقعیت است باید پذیرفت که میزبانی از این اضطراب و نگرانی امری طبیعی است. خردمند، ناشناخته بودن را یکی از عوامل اضطراب عنوان کرد و گفت: کرونا یک بیماری جدید است و ما هنوز در مورد آن می‌آموزیم. عدم اطمینان در مورد ویروس و تغییراتی که در حال آشکار شدن آن است، باعث می‌شود تا بیشتر افراد احساس اضطراب بیش از اندازه کنند. البته این امری طبیعی است و در واقع می‌تواند به ما انگیزه دهد تا برای محافظت از خود و دیگران و برای یادگیری بیشتر در مورد همه گیری، اقداماتی انجام دهیم. این روانشناس بالینی اضافه کرد: با اضطراب و نگرانی باید به صورت ساختاری مقابله کرد به عبارتی باید تشخیص داد که چه مواردی مشکلات حقیقی هستند که برطرف شوند و کدام موارد کاذب و حاصل استرس و اضطراب زیاد است و همه اینها فقط نگرانی‌هایی هستند که لزوماً واقعیت ندارند. خردمند گفت: در موقعیت‌های استرس زا، مردم غالباً از اینکه این وضعیت بد چگونه می‌تواند بدتر شود، مبالغه می‌کنند، اما اینکه در این وضعیت بد تا چه اندازه می‌توانند پیشگیری و یا مقابله کنند، خود را دست کم می‌گیرند. واقعیت این است که انسان‌ها به طور کلی موجوداتی مقاوم و باهوش هستند و مهارت‌های مقابله با مشکلاتی که هر روز با آنها مواجه می‌شوند را دارند و این موضوعی است که نباید از آن غافل شد. وی توصیه کرد: به موقعیت‌های دشوار یا چالش بر انگیزی فکر کنید که در گذشته با آنها روبرو شده اید و توانستید به خوبی مدیریت کنید. حتی اگر همه چیز عالی نبود، شما برای مقابله با اوضاع چه کردید. به خود یادآوری کنید که می‌توانید با استرس مقابله کنید و اگر احساس کردید که نیاز به حمایت دارید، می‌توانید از خانواده، دوستان و همکاران کمک بگیرید. خردمند خاطرنشان کرد: برای مقابله با اضطراب کرونا هنگام صحبت کردن در مورد امور جاری یا رویدادها، از افرادی که منفی باف هستند و مرتب بر استرس و نگرانی‌های اطرافین خود می‌افزایند، باید دوری کرد. کد خبر 5030703