دعوت به همکاری در شرکت دانش بنیانخدمات باغبانیآموزشگاه زبان عربی شرق تهرانفروش انواع پی ال سی(PLC) زیمنس

آزادراه غدیر، حلقه اتصال کریدورهای شمال-جنوب و شرق به غرب است
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی صبح امروز و در آستانه افتتاح آزادراه غدیر به همراه وزیر راه و شهرسازی، استانداران قزوین، تهران، البرز و مرکزی و فرمانده پلیس راه کشور از این کریدور مهم ترانزیتی کشور بازدید کرد. وی با تأکید بر اهمیت این شریان حیاتی برای تهران و البرز گفت: آزادراه غدیر بخشی از کریدور شرق به غرب، شمال به جنوب و بخشی از کریدور ترانزیت آسیایی است که موجب تسهیل تردد خودروهایی می شود که از استان‌های شمال غربی و غرب کشور با عبور از تهران به سمت جنوب شرق و شمال شرق می‌روند. وی افزود: این آزادراه یکی از پروژه‌های مهم کشور است که در یک زمانبندی فشرده با سرمایه گذاری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان در عرض ۵ سال اخیر کار شده و اولین پروژه در مقیاس ملی است که در یک دولت از ایده تا بهره برداری اجرا شده است. معاون وزیر راه و شهرسازی احداث این آزادراه را بر پایه توان داخلی و دانش مهندسین ایرانی دانست و اظهار داشت: در آزادراه غدیر همه تجهیزات داخلی بوده و طراحی و اجرا توسط متخصصان داخلی انجام شده است. خادمی در خصوص مزایای بهره برداری از این پروژه توضیح داد و گفت: آزادراه غدیر با کاهش ۶۰ کیلومتری طول مسیر زمان سفر برای خودروهای سبک را ۹۰ دقیقه و خودروهای نیمه سنگین را ۱۱۰ دقیقه کاهش می‌دهد که بر این اساس، پیش بینی می‌شود مصرف بنزین ۷۰۰ میلیون لیتر و گازوئیل ۱۶۰۰ میلیون لیتر در دوره ۲۰ ساله بهره برداری کاهش ‌یافته و آلاینده‌های زیست محیطی نیز ۵.۴ میلیون تن کاهش یابد. وی افزایش طول شبکه آزادراهی کشور را یکی از اولویت‌های اساسی اعلام کرد و افزود: طول کل آزادراه کشور ۲۵۰۰ کیلومتر است و تا سال ۱۴۰۰ میزان ۶۶۰ کیلومتر به این مسیر اضافه می‌شود و به این ترتیب با افزایش ۲۵ درصدی، طول شبکه آزادراهی به ۳۱۰۰ کیلومتر ارتقا می‌یابد. معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصدی تعدادی از آزادراه‌ها خبر داد و بیان داشت: در سال آتی نیز چندین آزاد راه دیگر به بهره برداری خواهد رسید که در شبکه آزادراهی کشور تأثیر مهم و به سزایی خواهند داشت. کد خبر 5150525