اگر صفحه را درست نمی‌بینید اینجا را کلیک کنید

پشت پرده ماجرای قیمت بالای خدمات سئو سایت!
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، با استفاده از انجام خدمات سئو سایت، می‌توان به دیده‌شدن بیشتر سایت توسط کاربران رسید. اما افزایش بازدید سایت منجر به چه چیزی می‌شود؟ در واقع افزایش بازدید سایت توسط کاربران در ادامهٔ مسیر، منجر به افزایش فروش و کالاها، همچنین افزایش ارائه خدمات سایت می‌شود که همین موضوع سبب افزایش درآمد و سود برای یک کسب‌وکار می‌شود. اما سوال اصلی این است که انجام خدمات سئو چگونه قیمت‌گذاری می‌شوند؟ چه عواملی بر نحوه قیمت‌گذاری سئو مؤثر هستند؟ این‌ها سؤالاتی هستند که در ادامه به توضیح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم. نحوهٔ قیمت‌گذاری خدمات سئو سایت اگر شما بخواهید که انجام خدمات سئو سایت خود را به یک شرکت یا یک تیم سئوکار بسپارید، باید بدانید که قیمت‌گذاری پروژه‌های سئو چگونه انجام می‌شوند. همچنین چه عواملی بر این موضوع تأثیر می‌گذارد. باید بدانید که پروژه‌های سئو به صورت‌های مختلفی قیمت‌گذاری می‌شوند که در این بخش، تعدادی از روش‌های قیمت‌گذاری خدمات سئو را برای شما بیان می‌کنیم. برای نمونه قیمت‌گذاری سئو می‌تواند به‌صورت ساعتی، به‌صورت ماهیانه، به‌صورت پروژه‌ای، به‌صورت عملکردی و … مشخص شود. نوع اول؛ قیمت‌گذاری سئو به‌صورت ساعتی به‌صورت معمول شرکت‌های سئو از این روش برای انجام خدمات سئو استفاده نمی‌کنند و متخصص‌های سئو که به‌صورت فریلنسری، سئو و بهینه‌سازی انجام می‌دهند، از این روش استفاده می‌کنند. همچنین برای آن که مدت‌زمان انجام کارافزایش یابد معمولاً کار سئو را کندتر انجام می‌دهند. نوع دوم؛ قیمت‌گذاری سئو به‌صورت ماهیانه این روش قیمت‌گذاری برای انجام خدمات سئو برای پروژه‌های طولانی‌مدت استفاده می‌شود که نیازی به پرداخت کل هزینه به‌صورت یکجا ندارد و می‌توان به‌صورت ماهیانه آن را پرداخت کرد. در این روش امکان این وجود دارد به دلیل اینکه عموماً قرارداد سئو به‌صورت ماهیانه بسته می‌شود در صورت عدم رضایت از شرکت خدمات‌دهنده سئو برای مثال در ماه دوم قرارداد امکان فسخ قرارداد را نخواهید داشت. نوع سوم؛ قیمت‌گذاری سئو به‌صورت پروژه‌ای قیمت سئوبه‌صورت پروژه‌ای معمولاً توسط شرکت‌های خدمات سئو انجام می‌گیرد. می‌توان از مزیت‌های این روش به ثابت بودن هزینه در کل طول مدت قرارداد اشاره کرد و همچنین به دلیل این که قیمت‌گذاری خدمات سئو به‌صورت پروژه‌ای و زمان قرارداد و کلمات کلیدی موردنظر در قرارداد ذکر می‌شود امکان تغییر یا فسخ قرارداد وجود ندارد. نوع چهارم؛ قیمت‌گذاری سئو به‌صورت عملکردی در این روش، تا زمانی که پروژه شما به نتیجه دلخواه و مشخصتان نرسیده باشد، شما هیچ هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنید و همچنین تعرفه بر اساس خدمات انجام شده بر سایت شما در زمان مشخص، تعیین می‌شود. نوع پنجم؛ قیمت‌گذاری سئو بر اساس افزایش ترافیک ورودی در این روش متخصص یا تیم سئو، برای افزایش ترافیک سایت در مدت‌زمان مشخص تعهد می‌دهد. به‌صورت کلی این روش بر مبنای افزایش ورود کاربران به سایت است. برای انجام این کار بهتر است که دسته‌بندی‌های کلی کلمات مشخص شود، این به آن معنا است که مخاطبان هدف و کلیدواژه‌های اصلی برای هدف‌گذاری باید به‌صورت کامل مشخص شوند. چه عواملی بر تعیین قیمت خدمات سئو تأثیر می‌گذارند؟ در مسیر مشخص‌کردن هزینه و قیمت سئو، فاکتورهایی وجود دارند که بر این موضوع تأثیر بسزایی را می‌گذارند. اما این فاکتورها و عوامل کدام‌اند؟ عامل اول؛ قیمت بهبود سئو سایت به‌ازای کلمه کلیدی بسیاری از افراد، سئو را با ارتقا رتبه سایت به‌ازای یک یا چند کلمه کلیدی خاص در گوگل می‌شناسند؛ بنابراین یکی از عواملی که در مشخص‌کردن قیمت سئو سایت مؤثر است، تعداد کلمات کلیدی و میزان سختی و رقابت برای آن‌ها است. سختی کلیدواژه به این معنی است که برای رتبه گرفتن یک عبارت یا کلیدواژه چه مقدار زمان و فعالیت نیاز است تا در نتایج صفحه اول گوگل قرار بگیرد. عامل دوم؛ قیمت‌گذاری بر حسب سئو داخلی سئو داخلی یکی از مهم‌ترین مراحل سئو کردن سایت است و قیمت‌گذاری برای آن بسیار اهمیت دارد. در ابتدا باید زیرساخت‌ها و موارد درون سایت خود را نگاهی بیندازیم، زیرا بدون پرداختن به سئوی داخلی، سئوی خارجی بی‌اثر و در بعضی موارد سبب پنالتی از طرف گوگل می‌شود. مختصراً می‌توان سئو داخلی را به این سه بخش تقسیم نمود: ۱. بهینه‌سازی سرور ۲. بهینه‌سازی کدنویسی ۳. بهینه‌سازی محتوا برخی از موارد مهم که در تعرفۀ سئوی داخلی مؤثرند، شامل این موارد هستند: بهینه‌سازی عنوان صفحات، متاتگ‌ها و واژگان کلیدی ایجاد و بهینه‌سازی سایت مپ داینامیک با قابلیت به‌روزرسانی آن فعال‌کردن کش سایت فعال‌کردن Gzip در سایت بهینه‌سازی تصاویر سایت (کاهش حجم تصاویر و نوشتن متن جایگزین (Alt) برای تصاویر) ترکیب فایل‌های CSS ثبت وب‌سایت در وبمستر گوگل بهینه‌کردن حجم سایت بررسی ریدایرکت‌های اعمال شده در سایت بررسی و تصحیح ایندکس و فالو بودن صفحات عامل سوم؛ قیمت‌گذاری بر حسب سئو خارجی بعد از بررسی سئو داخلی، مواردی که بر قیمت‌گذاری برای سئو خارجی مؤثرند، به چشم می‌آیند. در این بخش به برخی از این عوامل می‌پردازیم. ۱. لینک‌سازی (Link building) بخش مهم استراتژی سئوی خارجی است. ۲. برندسازی این فرایند که اعتباربخش آنلاین کسب‌وکار شما برای کاربران و گوگل است دارای سرفصل‌های اصلی سئو خارجی است که فعالیت و زمانی برای خود در برمی‌گیرد. ۳. بازاریابی محتوا ۴. شبکه‌های اجتماعی ۵. اینفلوئنسر مارکتینگ ۶. پادکست ۷. نقد و بررسی (Review) این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد. کد خبر 5501686