مسکن را متقاضی‌محور می‌سازیم/جلوگیری از ساخت واحدهای مازاد
به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی عصر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: قبل از سفر رئیس جمهور به استان اردبیل تعدادی از وزرا برای کارهای اداری و بررسی وضعیت دستگاه‌های زیرمجموعه خود به استان‌ها سفر می‌کنند که ما نیز با ورود به استان اردبیل تلاش می‌کنیم تا در حوزه حمل و نقل، راه و مسکن اشکالات، ایرادات و نواقصات کار را مورد رصد و پایش قرار دهیم. وی به تصمیمات خوب برای کمک به توسعه زیرساخت‌ها در استان اشاره کرد و افزود: قبل از سفر مصوبات خوب و شایسته‌ای را هم در حوزه راه، هم تکمیل راه آهن و بخش مسکن برای استان اردبیل داشتیم که امیدواریم بعد از سفر شاهد عملیاتی شدن این مصوبات باشیم. وزیر راه و شهرسازی اصلی‌ترین اقدام تحول‌آفرین دولت سیزدهم را در حوزه مسکن و تولید چهار میلیون واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: با ابلاغ طرح مجلس مبنی بر جهش تولید مسکن در مدت چهار سال سعی بر این است تا با در نظر گرفتن تمام جوانب امر مسکن ارزان قیمت و متناسب با شرایط ایرانیان احداث و تحویل آنها دهیم. قاسمی تصریح کرد: در سال اول احداث دو میلیون واحد مسکونی آغاز می‌شود چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد احداث این واحدها دو سال به طول می‌انجامد و در این مدت باید کارهای زیربنایی و حمایتی را در بخش تولید مسکن انجام داد. وی از افزایش وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و خاطر نشان کرد: دهک‌های پایین جامعه از این تسهیلات با نرخ سود پنج، هفت، ۹ و ۱۲ درصد استفاده خواهند کرد. قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دولت مابه‌التفاوت این منابع بانکی را پرداخت می‌کند و در کنار آن قرار است پروانه ساخت و سایر زیرسازی‌ها و آماده‌سازی‌ها را ادارات راه و شهرسازی انجام داده و شرایط خوبی را برای خانه‌دار شدن اقشار مختلف مردم فراهم کنیم. وی بیان کرد: متناسب با تجربه‌ای که در مسکن مهر داریم، تلاشمان بر این است تا مسکن را متقاضی‌محور بسازیم و به تناسب نیاز مردم در استان‌ها کارها به پیش برود. قاسمی سهمیه استان را در گام اول ۴۰ هزار واحد اعلام کرد و ادامه داد: اگر رغبت و متقاضی بیشتر از این باشد بر تعداد این سهمیه افزوده می‌شود تا ما تأمین مسکن را برای گروه‌های واقعی نیازمند جامعه شاهد باشیم. وزیر راه و شهرسازی به شرایط محدود دولت در بخش منابع درآمدی اشاره کرد و گفت: ما ناگزیریم از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه خطوط ریلی و آزادراه‌ها استفاده کنیم و در مورد راه آهن اردبیل – پارس‌آباد نیز آمادگی داریم با مشارکت ۱۵، ۲۰ یا ۳۰ ساله با بخش خصوصی احداث راه آهن اردبیل به پارس‌آباد را انجام دهیم. کد خبر 5333247