نصب انواع باطری اتمی خودرو سیار …نازنین گشتطراحی، چاپ و تولید انواع جعبهمعافیت مالیاتی

کتاب «چابک» در حوزه برنامه‌نویسی منتشر شد
به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «چابک» نوشته اندی نوبل و جف سادرلند به‌تازگی با ترجمه فاطمه کشت‌ورز توسط انتشارات راه‌پرداخت منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب درباره رویکرد و شیوه‌ای است که ابتدا در حوزه برنامه‌نویسی آغاز شد اما طولی نکشید به سایر حوزه‌ها نیز ورود پیدا کرد. چابک رویکرد یا شیوه‌ای برای تقویت نوآوری از طریق مشارکت عمیق مشتریان و آزمون تطبیقی و یادگیری است. اگر بخواهیم تعریفی از تیم‌های چابک ارائه دهیم می‌توان گفت تیم‌های چابک، گروه‌های کوچک میان‌کارکردی و کاملاً متعهدی هستند که بر پیشرفت‌های نوآورانه در محصولات و خدمات مشتری، فرایندهای کسب‌وکاری که آنها را تولید و فناوری‌هایی که این فرایندها را امکان‌پذیر می‌سازند، متمرکز هستند. نکته مهم دیگر در متد چابک، انتقال و آموزش به کمک تعامل با افراد سازمان، به جای استفاده از مستندات است. ارتباط فردا با نزدیک‌شدن به افراد تازه‌وارد به انجام هرچه بهتر فرایند آن‌بوردینگ آنها کمک کرده و دانش خود را با نشستن در کنارشان به آنها انتقال می‌دهد. نویسنده این‌کتاب می‌گویند هر تیم یک «سرپرست» دارد که مسئول نهایی ارائه ارزش به مشتریان و یک «مربی» است که دائماً به تیم جهت افزایش سرعت، کارایی و روحیه خود کمک می‌کند. اعضای تیم مشکلات پیچیده را به ماژول‌های کوچک تبدیل می‌کنند و سپس راهکارهای بالقوه‌ای را در چرخه‌های کوتاه‌مدت (کمتر از یک ماه) که با عنوان اسپرینت شناخته می‌شوند، ایجاد می‌کنند. این فرایند برای همه شفاف است. اعضای تیم جلسات روزانه‌ای را برای بررسی میزان پیشرفت و شناسایی موانع ترتیب می‌دهند. آنها اختلاف‌نظرات را از طریق تجربه و بازخورد و نه از طریق بحث‌های طولانی برطرف می‌کنند. آنها نمونه‌های اولیه‌ای از تمام یا قسمتی از پیشنهادها را با تعدادی از مشتریان در دوره‌های زمانی کوتاه آزمایش می‌کنند. اگر مشتریان استقبال کنند، یک نمونه اولیه ممکن است فوراً عرضه شود، حتی اگر بعضی از مدیران ارشد موافق نباشند یا بعضی دیگر فکر کنند که این نمونه‌های اولیه نیازمند امکانات جانبی بیشتری هستند. سپس تیم برای یافتن شیوه‌هایی برای بهبود چرخه‌های آتی همفکری می‌کنند و جهت رسیدگی به اولویت‌های اصلی بعدی آماده می‌شوند. به عقیده مولفان کتاب پیش‌رو، یک سازمان چابک به جای تمرکز بر اینکه چه داریم و بر اساس آن، چه چیزی را باید ارائه کنیم، بر این موضوع تمرکز می‌کند که مشتری چه می‌خواهد (تقاضا) و به‌منظور برآورده‌کردن این نیازها، فرایندهای داخلی را اصلاح و اقدام به طراحی خدمات و محصولات می‌کند. شروع این فرایند، چیزی بیشتر از ثبت قراردادهایی است که نیازمندی‌ها، زمان‌بندی و قیمت در آنها قید شده است. ما همواره با تعامل نزدیک با مشتری از نیازهای آنها باخبر می‌شویم. این‌کتاب با ۱۰۲ صفحه و قیمت ۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است. کد خبر 5060507 مریم علی بابایی