نظام تعلیم وتربیت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی شود

نظام تعلیم وتربیت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی شود
به گزارش خبرنگار مهر سید جواد حسینی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی پیشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان قزویت با بیان اینکه آموزش و پرورش اسثنایی مولود انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این سازمان که در سال ۱۳۷۰ تأسیس شده تمامی مأموریت‌های آموزش و پرورش عادی را بر عهده دارد و نباید بین این دو فاصله انداخت. وی افزود: این سازمان با هدف عدالت آموزشی و ایجاد فضای برابر و عادلانه برای بهره مندی همگان از نظام آموزشی ایجاد شده و نوع مخاطبان آن نیز از بین کسانی هستند که زحمات مضاعفی را به نسبت سایر دانش آموزان و معلمان متحمل می‌شوند. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه این آموزش و پرورش به دنبال ارائه خدمات حمایتی و توان بخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه است عنوان کرد: اجرای طرح سنجش سلامت، آموزش دانش آموزان تلفیقی فراگیر، هدایت و در نهایت توان بخشی مشکلات یادگیری از دیگر وظایف این سازمان است. وی یکی از سیاست‌های پیش روی نظام آموزشی را حرکت به سمت مدارس ترکیبی دانسته و بیان کرد: نظام آموزشی به دنبال حرکت به سمت مدارس ترکیبی با آموزش‌های فردی است. حسینی اضافه کرد: شورای آموزش و پرورش باید زمینه‌ای را فراهم کند تا کیفیت دانش آموزان دیرآموز که مظلوم ترین دانش آموزان در نظام تعلیم و تربیت هستند فراهم شود. وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی فقط به دانش آموزان استثنایی خدمات ارائه نمی‌دهد، گفت: ارائه خدمات حرفه‌ای به دانش آموزانی که دارای اختلال در یادگیری هستند از دیگر خدماتی است که این آموزش و پرورش ارائه می‌دهد. معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام تعلیم و تریبت باید برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی شود، اظهار کرد: استاندارد سازی فضاهای آموزشی، ورزشی، کارگاهی و آموزشگاهی از جمله اقداماتی است که می‌تواند در این حوزه انجام شود. وی در پایان با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی دارای ۷۶۰ منطقه آموزشی است، یادآور شد: استان قزوین یکی از استان‌های پیش رو در مدارس تلفیقی در سطح کشور است. کد خبر 5366080