رئیسجمهور در گفتوگوی تلفنی با رئیسجمهور ترکیه، ضمن تاکید بر تداوم ادامه روند دیپلماتیک برای استقرار صلح در منطقه گفت: ما کاملا آمادگی داریم دیپلماسی را در راستای حقوق بین المللی ادامه دهیم، ایران به دنبال جنگ نبوده و نیست و این آمریکا و اسراییل بودند که تجاوز غیر قانونی را رقم زدند.