نماد «خاور» در عملکرد سه ماهه اخیر خود، بیش از آنکه یک الگوی تولیدی باشد، پرده از یک «مهندسی عرضه» بحثبرانگیز برداشت؛ استراتژی هوشمندانهای که نشان داد چطور میتوان با اهرمِ «انبارسازی استراتژیک»، از تحریمها و تلاطمهای ارزی نه به نفع مصرفکننده، بلکه به نفع ترازنامههای مالی نوسانگیری کرد. واقعیتِ اعداد کدال نشان میدهد که مدیران ایرانخودرو دیزل درست در روزهایی که بازار در عطشِ نوسازی ناوگان فرسوده میسوخت، تولیدات خود را در پارکینگها حبس کردند تا با عبور از گردنههای تورمی و گرانتر شدن نرخ …