واکاوی استراتژی «مهندسی قیمت» با سوخت یارانهای/ ایرانخودرو هزینهی ناکارآمدی را از جیب مردم میگیرد؟
ایرانخودرو با عرضه مدیریتشده و افزایش قیمتهای پلهکانی، سعی در پوشاندن زخمهای عمیق خود دارد. اما واقعیت این است که برای سال مالی ۱۴۰۵، چالش اصلی نه در بازار فروش، بلکه در «تاسیسات و موتورخانه» و «زنجیره تأمینِ رانتی» نهفته است؛ جایی که هزینههای انرژی و ارزی در حال بلعیدن بازدهی ریالی خطوط تولید هستند. وقت آن رسیده که نهادهای نظارتی به جای تمرکز بر آمارهای کاغذی تولید، بر «بهای تمام شده» و «عدالت قیمتی» در این سیاهچاله صنعتی متمرکز شوند.