از کشورهای اطراف هم نمیتوان برخی از قطعات چینی را وارد کرد
پیش از شروع مکانیسم ماشه بود که تعدیل نیرو خودروسازها و مونتاژکاران آغاز شد. با مکانیسم ماشه این فرآیند شدت گرفت. طبق شنیدهها بیش از هزار نفر نیروی کار فعال خودرویی کشور در چند وقت اخیر درگیر تعدیل و عدم تمدید قرارداد شدند. مشکل اینجاست که فرآیند تعدیل تداوم یافته و حالا دیگر مخاطبین این شرکتها نیز با نگرانی از آنها خرید میکنند؛ زیرا شرکتی که نیروی کار خود را نگه نمیدارد، چگونه بر سرتعهدات خدمات پس از فروش خود باقی میماند؟