رئیس سازمان بورس، از برنامه این سازمان برای تشویق شرکتهای بزرگ به ورود به بازار سرمایه خبر داد؛ موضوعی که یادآور تجربه ناموفق خصوصیسازی برخی صنایع نفتی است. کارشناسان حوزه انرژی معتقدند تکرار این الگو برای شرکت ملی نفت هم میتواند زمینهساز رانت و فساد باشد. همچنین با توجه به آنکه یکی از مهمترین فاکتورهای ورود شرکتها به بورس، الزام به انتشار اطلاعات و پاسخگو شدن مدیران است و چنین امکانی در شرایط تحریم نفتی وجود ندارد، همین موضوع، یکی از اصلیترین موانع تحقق این ایده است که تا برطرف نشود، بورسی …