آمریکا با حمله به نقاطی در سیریک،آتشبس و تفاهمنامه با ایران را نقض کرده است.فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا (سنتکام) با انتشار بیانیهای اعلام کردنیروهای این کشور درحملهای محدود، برخی سایتهای ذخیرهسازی موشک، پهپاد و رادارهای ساحلی ایران در نزدیکی تنگه هرمز را هدف قرار دادهاند.همزمان صدا و سیما نیز از شنیده شدن صدای انفجار درمحدوده اسکله طاهرخبر داد.