با توقف جنگ 40 روزه و آغاز آتشبس، در همین ستون با ارجاع به این سخن مارکس که «سرمایه از سرمایهدار جداست» از دلیل جنگ هژمونیکی که امریکا برای تثبیت سیادت خود بر جهان، با حمله به ایران آغاز کرده بود، نوشتم و اینکه با وجودی که بزرگترین سهم از «نظام جهانی سرمایهداری» از آن امریکاست، اما نظام سرمایهداری، بسیار بزرگتر از امریکاست .