دوشنبه / ۱ تیر / ۱۴۰۵ - 22 June, 2026
 سایت نورنیوز / ۱ ساعت قبل

دیپلماسی در سربالایی؛ چرا باید از پنجره امید محافظت کرد؟

 دیپلماسی در سربالایی؛ چرا باید از پنجره امید محافظت کرد؟
صلح‌های پایدار، نه از دل خوش‌بینی، بلکه از دل واقع‌بینی، صبر، گفت‌وگوی مستمر و اجرای تعهدات متولد می‌شوند. اگر راهبرد ایران با عنوان «تعهد در برابر تعهد» با حفظ فضای حسن نیت و راستی‌آزمایی دنبال شود، می‌توان امیدوار بود که دیپلماسی بر منطق تقابل غلبه کند؛ به این دلیل همه دریافته‌اند که هزینه شکست دیپلماسی، بسیار سنگین‌تر از دشواری ادامه آن است.