خبر درباره افزایش خروجی سد زایندهرود از ۵ تیر برای آبیاری باغات و اراضی کشاورزی شرق و غرب اصفهان است. منصور شیشهفروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، این تصمیم را اعلام کرد. نوبت دوم آبرسانی به شرق و نوبت سوم به غرب حوضه محسوب میشود. ۶۸ تیم عملیاتی برای نظارت مستقر میشوند. ذخیره سد ۶۰۰ میلیون مترمکعب است. هشدار درباره برداشت غیرمجاز و حوادث غرقشدگی. در اردیبهشت و خرداد هم آبرسانی انجام شده بود. زایندهرود به دلیل مدیریت نادرست، برداشت بیرویه، انتقال آب و کاهش بارش خشک شده است.