چهارشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 17 April, 2024


۱۳۹۹/۰۴/۰۸ / /
حرکت پرقدرت «بیمه رازی» در مسیر تعالی و بلوغ
هفدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی با اعطای تقدیرنامه ۴ ستاره به شرکت بیمه رازی همراه بود. این برای نخستین بار است که یک شرکت بیمه می تواند گواهینامه ای در این سطح را دریافت کند. در چارچوب برنامه‌های توسعه صنعتی و به منظور ارتقای سطح بهره وری و توسعه تعالی در شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی، معرفی الگوی ملی تعالی سازمانی و ارزیابی سازمان‌ها با حمایت وزارت صنایع و معادن وقت از سال ۱۳۸۲ آغاز شد و به پشتوانه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و به همت مرکز تعالی سازمانی سازمان مدیریت صنعتی، این روند همچنان تداوم دارد.خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان درباره چرایی حضور شرکت بیمه رازی در این دوره از جایزه، چگونگی دریافت جایزه و نیز برنامه های پیش روی شرکت در این حوزه با «مهدی ملکی» معاون برنامه ریزی و نوآوری و «علیرضا مشکلاتی» مدیر برنامه ریزی و تحول این شرکت به گفت و گو نشست.شرکت بیمه رازی پیش از این هم جایزه تعالی سازمانی را دریافت کرده بود؟مشکلاتی: بله. بیمه رازی در سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ در پروسه دریافت جایزه شرکت کرده و موفق شده بود تقدیرنامه های دو ستاره و سه ستاره را دریافت کند. این بار اما موفق شد تقدیرنامه چهار ستاره را دریافت کند که بالاترین امتیاز در سطح تقدیرنامه می باشد. نکته قابل توجه اینکه بیمه رازی اولین شرکت بیمه خصوصی کشور است که موفق به دریافت تقدیرنامه در سطح ۴ ستاره شده است.اهمیت دریافت این جایزه در چیست؟ملکی: این جایزه بر اساس یک چهارچوب بنا شده که در آن موضوعات مالی، منابع انسانی و پشتیبانی دیده می شود. زیربنای آن هم از دو بخش اصلی «توانمندسازها» و «نتایج» تشکیل شده است. این مدل بر مبنای مدل جایزه تعالی اروپا طراحی شده و بسیار جامع است.کسی که می خواهد سازمانی را مدیریت کند، باید یک مدل ذهنی برای این کار داشته باشد، پس چه بهتر که یک روش امتحان شده موفق را در نظر بگیرد. من عمیقا معتقدم که این مدل برای اداره بهتر یک سازمان موثر است و به مدیران آن حقیقتا کمک می کند.هدف ما هم از شرکت در این دوره جایزه، صرفا دریافت جایزه تعالی سازمانی نبود، بلکه قصد داشتیم سازمان را بر اساس الزامات ابلاغی، بهتر از پیش اداره کنیم. البته دریافت جایزه هم مکمل این فرایند بود.مشکلاتی: یکی از مهمترین الزامات پیاده سازی صحیح این مدل آن است که رهبران و مدیران