جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024


۱۳۹۹/۱۲/۰۴ / /
نسل جدید ون هیوندای H1، با نگاهی جسورانه به حمل‌ونقل تجاری
ون‌های تجاری معمولی، چیزی برای جلب توجه در خیابان ندارند. با این وجود این‌ها خودروهایی حیاتی برای حمل و نقل تجاری محسوب می‌شوند. حالا هیوندای قصد دارد تا با تغییراتی بنیادین در این خودروها، نگاه به آن‌ها را تغییر دهد.نمونه‌های اولیه از ون هیوندای H1 که با استتار کمتر، دیده شده‌اند تقریباً نشانگر معرفی قریب‌الوقوع آن هستند. بنابراین می‌توان اندکی دقیق‌تر به این خودرو نگاه کرد.در نگاه نخست نمی‌توان طراحی جسورانه شامل یک جلوپنجره مشبک مستطیلی بزرگ و چراغ‌های LED نازک را نادیده گرفت. سطح شیشه‌ها نسبت به بدنه بسیار بزرگ‌تر بوده و حالتی آکواریومی به این خودرو بخشیده‌اند. در پشت خودرو هم فرمی مربعی شکل با چراغ‌های عمودی LED و یک اسپویلر را خواهید دید.درون کابین با تکیه بر ایجاد مکانی بهتر برای سفر، بازطراحی شده و نمایشگرهای دیجیتالی نیز برای ایجاد تصویری امروزی‌تر به کار گرفته می‌شوند. فرمان با سایر مدل‌های سواری هیوندای مشترک است و فرم نمایشگر سرعت‌سنج هم ما را به یاد موستانگ مک-ای می‌اندازد.هیوندای H1 که با نام‌های استارکس، گرند استارکس، i800، iLoad و iMax در بازارهای مختلف شناخته می‌شود، در پیکره‌بندی‌های مختلفی قابل سفارش است که یکی از آن‌ها ظرفیت ۱۱ سرنشین را خواهد داشت. انتظار داریم فناوری‌های ایمنی چون ترمز اضطراری مستقل AEB و تشخیص عابران پیاده، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خودروها در پشت و نظارت بر نقاط کور و غیره در این خودرو استفاده شوند.با توجه به بازار، این مدل ون هیوندای با پیشرانه‌های مختلفی ارائه خواهد شد. مدل پایه با موتور ۲.۲ لیتری توربو دیزل با قدرت ۱۹۸ اسب بخار و گشتاور ۴۴۰ نیوتن‌متر عرضه می‌شود. این موتور با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جدید جفت می‌شود. نسخه پایه بنزینی هم ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو است که ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین درباره یک نسخه هیبریدی و یک نسخه تمام الکتریکی هم صحبت می‌شود که در طول زمان، معرفی خواهند شد.رقبای ون هیوندای H1، فورد ترانزیت، فولکس‌واگن ترانسپورتر، مرسدس بنز ویتو، تویوتا هایس و رنو ترافیک خواهند بود.منبع: پدال (pedal.ir)