جزئیات فعالسازی رمز دوم پویا از طریق «سامانه اینترنتبانک» مسکن
به منظور سهولت در استفاده از راهکارهای مختلف تولید رمز یکبارمصرف برای کاربران، سرویس «فعال سازی رمز یکبارمصرف» در سامانه اینترنت بانک ارائه شده است.به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، کاربران اینترنتبانک میتوانند از طریق این سامانه و از منوی «رمز یکبارمصرف»، بخش «مدیریت رمز یکبارمصرف»، لیست تمامی کارتهای بانک مسکن خود را به همراه وضعیت نوع رمز آنها مشاهده کرده و برای هر یک از آنها، رمز یکبارمصرف تخصیص دهند.در صفحه مدیریت رمز یکبارمصرف به ازای هر کارت، آیکون فعالسازی رمز یکبارمصرف و انسداد رمز دوم نمایش داده شده است. در صورتی که رمز یکبارمصرف برای کاربر فعال شده باشد، شماره سریال و نوع رمز یکبارمصرف اختصاص یافته به کارت نشان داده میشود. در غیر این صورت، برچسب نامشخص برای سریال و نوع رمز مقابل کارت نشان داده میشود.به منظور فعالسازی رمز یکبارمصرف، کاربران با کلیک روی آیکون فعالسازی رمز یکبارمصرف در اینترنتبانک به صفحه «فعالسازی» هدایت میشوند. در این صفحه دو روش « SMS OTP» و «برنامه رمزنما» به منظور روشهای تولید رمز یکبارمصرف به کاربر نمایش داده شده است. کاربر با انتخاب یکی از روشها برای کارت موردنظر خود، شماره تلفن همراه خود را جهت دریافت کد فعالسازی وارد میکند. سپس کد فعالسازی پیامک شده را به منظور ادامه فرآیند فعالسازی در بخش دوم وارد کرده و با تایید متن قوانین فعالسازی رمز پویا، فرآیند را به تایید نهایی میرساند.باید توجه داشت در صورت فعالسازی مجدد بر روی کارتی که در حال حاضر دارای رمز یکبارمصرف است، رمز یکبارمصرف فعلی آن باطل شده و رمز یکبارمصرف جدید به آن اختصاص داده میشود. همچنین در صورتی که شماره تلفن وارد شده توسط کاربر با شماره تلفن ثبتشده مشتری در بانک مسکن یکسان نباشد، فرآیند فعالسازی با شکست روبهرو میشود. به گزارش هیبنا، در صورتی که کاربران به دلایل مختلفی نیازمند مسدود کردن رمز دوم خود باشند، با کلیک بر روی آیکون «انسداد رمز دوم» و زدن تیک تایید میتوانند رمز دوم کارت خود را مسدود کنند. البته مشتریان بانکی باید در نظر داشته باشند جهت رفع مسدودی رمز دوم، به شعبه مراجعه کنند. در صورتی که کاربران جهت انجام تراکنشهای کارتی بدون فعالسازی روشهای مختلف تولید رمز یکبارمصرف بخواهند از روش دریافت پیامک رمز استفاده کنند