جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024


۱۴۰۰/۰۳/۰۲ / /
بیش از ۵۰ میلیون نفر بیننده مناظره های انتخاباتی هستند
علی دارابی در عین حال که مناظره را بیانگر عدالت رسانه ای توسط رسانه ملی می داند، اشکالاتی را هم بر آن وارد می داند و معتقد است: با این همه باید از مناظره دفاع کرد و نقایص و اشکالات آن را برطرف کرد. باید راه گفت و گو و تعامل را باز نگه داشت.به گزارش ایسنا، علی دارابی ـ معاون سیمای استان ها ـ درباره ساختار مناظره ها، مزایا و معایب آن به بیان توضیحاتی پرداخته است.معاون سیمای استان‌ها درباره مناظره ها عنوان کرده است: از جمله ساختارها و گونه های برنامه سازی در رسانه مناظره است و در سالیان اخیر مناظره های انتخاباتی در ایران جای خود را باز کرده است.وی با اشاره به بازخورد مخاطبان نسبت به مناظره های تلویزیون اظهار کرد: ارزیابی ها، اثرسنجی ها و نظرسنجی های رسمی گویای آن است که بیش از ۵۰ میلیون نفر از مردم بیننده مناظره های انتخاباتی هستند.او با اشاره به اینکه مناظره موجب افزایش مشارکت سیاسی مردم در انتخابات می شود، گفت: برای آشنایی مردم با کاندیداها و برنامه های آن ها مناظره ها بسیار اثر دارد. در یک نظرسنجی معتبر نشان داده شده که کاندیدایی که قبل از مناظره فقط پنج درصد مردم او را می شناختند بعد از مناظره ها این شناخته به ۴۰ درصد افزایش یافته بود.دارابی با اعتقاد بر اینکه مناظره بیانگر عدالت رسانه ای توسط رسانه ملی است، اظهار کرد: هر کاندیدایی که از نظر قانون احراز صلاحیت شده باشد فارغ از خط و تفکر سیاسی و به دور از توانایی های مالی و امکانات به راحتی از این رسانه امکان حضور و بیان برنامه ها و دیدگاه های خود را پیدا می کند.وی افزایش سطح رقابت در میان کاندیداها و جناح های سیاسی را از دیگر فواید مناظره عنوان کرد و گفت: چرا که همه توان فکری، علمی، تجربه و سوابق مدیریتی کاندیدا و حامیان آن بدون رتوش در معرض افکار عمومی قرار می گیرد.وی همچنین تاکید کرد: این مدل ساختار برنامه سازی روشی موفق در جلوگیری از ریخت و پاش های مالی و اسراف در تبلیغات است.دارابی سپس یادآور شد: مناظره موجب تضارب آرا، چند صدایی و فراهم ساختن تکثر گرایش های سیاسی نقش برجسته دارد.