سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد است و پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد میتوانند با ثبتنام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند.به گزارش ایرنا، پزشکان و موسسات تشخیصی و درمانی اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد که به تهیه سامانههای نسخهنویسی و نسخهپیچی الکترونیک مبادرت کرده و از سامانههای تحت مالکیت سازمان (ep.tamin.ir, darman.tamin.ir) استفاده نمیکنند، میتوانند با استفاده از سامانههای در اختیار و همچنین پیادهسازی نرمافزارهای واسط (API)، نسبت به نسخهنویسی و پذیرش الکترونیک نسخ اقدام کنند. شهرام غفاری مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی در این خصوص گفت: پزشکان و موسسات طرف قرارداد پس از احراز هویت فرد و استعلام برخورداری بیماران از استحقاق درمان، از روشهای اعلامی سازمان، نسبت به نسخهنویسی و ارائه خدمات تشخیصی و درمانی در بستر الکترونیک اقدام کنند. همچنین پزشکان و موسسات طرف قرارداد می توانند در صورت قطعی سیستم مکانیزه، با استفاده از سرنسخه مخصوص مطب پزشک یا سرنسخه متعلق به موسسه درمانی به جای برگ دفترچه درمانی بیمار اقدام نمایند. روشهای استعلام استحقاق درمان برای «بیماران خاص» نیز همانند سایر بیمهشدگان است، با این تفاوت که این بیماران در کد پیگیری و استعلام برخورداری از خدمات درمانی با پسوند «خاص» مشخص میشوند.