زمانی که داچیا اولین نسل لوگان را در سال ۲۰۰۴ و ساندرو را در سال ۲۰۰۷ معرفی کرد هیچ نشانی از رفاه و لوکس بودن در آنها به چشم نمیخورد. این دو خودرو نمونههایی بسیار کاربردی و ارزانقیمت برای خانوادههای کمدرآمد بودند و تمرکز آنها روی هزینههای نگهداری پایین و مصرف سوخت مناسب معطوف شده بود.در ابتدا نسخههای پایه لوگان (همان تندر ۹۰ گران قیمت و پرطرفدار خودمان!) و ساندرو حتی فاقد سیستم تهویه مطبوع، ABS یا فرمان هیدرولیک بود و این امر تا چندین سال ادامه داشت؛ اما خوشبختانه وضعیت نسل جدید که سومین نسل آنهاست کاملاً فرق کرده است.نسل جدید ساندرو، ساندرو استپ وی و لوگان از پلتفرم جدید CMF استفاده کردهاند و بنابراین داچیا توانسته بهبودهای زیادی را ایجاد کند.اول از همه به لرزش و صدای کابین مربوط میشود. هر سه خودروی یاد شده دارای چارچوبی سبکتر و مستحکمتر بوده و این امر منجر به کاهش لرزشها شده است. همچنین فاصله بین چرخ های روبرویی در ساندرو ۴۱ میلیمتر و در ساندرو استپ وی ۲۹ میلیمتر افزایش یافته که این امر باعث بهبود کلی هندلینگ و سواری خودرو شده است.سومین موضوع به ایمنی فعال و غیرفعال مربوط میشود که شاهد استفاده از جدیدترین نسل سیستمهای دستیار راننده در لوگان و ساندرو نسل سوم هستیم.همچنین تنظیمات جدید مربوط به شوکها و فنرها باعث شدهاند محصولات جدید داچیا بدون حرکات زیاد بدنه در پیچها نسبتاً تخت باقی بمانند. فرمان خودروها نیز ۱۰۰ درصد برقی بوده و بنابراین ۳۶ درصد راحتتر از مدلهای قبلی میچرخد و نیروی کمتری برای این کار نیاز دارد.اما برگردیم به بحث صدای کابین که موضوع مهمی است و داچیا میگوید صدا و لرزش ورودی به کابین بهطور متوسط ۳ تا ۴ دسیبل کاهش یافته است. صدای هوا نیز به لطف دربها فریم دار کاهش یافته و آینهها نیز طراحی بهتری دارند که در تولید صدای کمتر نقش مثبتی ایفا میکنند.این خودروساز رومانیایی میگوید: ایزولاسیون خودروها با افزایش سطوح جاذب در بخش پیشرانه و کاهش نشتی صدایی بهبود یافته است. سطوح جاذب بخش پیشرانه از ۱۲ به ۴۸ درصد رسیده است. برای مثال در کابین صدای پسزمینه در سرعتهای ۵۰ تا ۱۳۰ کیلومتر بین ۳ تا ۵ دسیبل کاهش یافته است.تا زمانی که اولین بررسیهای تخصصی روی نسل جدید لوگان و ساندرو صورت نگیرد نخواهیم فهمید این بهبودها تا چه حد موثر بودها